شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مزایده‌های جدید طیف ارتباطات سیار انگلستان در سال 2012 برگزار می‌شود

انگليس

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۸:۰۰


طبق مفاد پیش‌نویس طرح سالانه‌ سازمان تنظیم مقررات انگلستان(آفکام) این کشور برای برآورده‌سازی احتیاجات آن دسته از بهره‌برداران ارتباطات سیار که برای همپا شدن با میزان فزاینده‌ ارتباطات داده‌ای به طیف رادیویی بیش‌تری نیاز دارنددر سال 2012 طیف‌های رادیویی بیش‌تری را به مزایده می‌گذارد.

وایمکس نیوز - تاکنون فقط آلمان طیف آزاد شده توسط شرکت‌های صداوسیمایی را از طریق مزایده واگذار کرده است و سال گذشته از همین محل 8/5 میلیارد دلار درآمد به دست آورد.

اتحادیه‌ اروپا که در پی تقویت تجارت مرزی و اشتغال‌زایی است به کشورهای عضو خود اعلام کرده است که تا سال 2013 طیف بسامدی را برای بهره‌برداران تلفن‌همراه آزاد کنند تا تقاضای مصرف‌کنندگان تقویت شود.

کاربری خدمات اینترنتی مثل وب‌گردی، رایانامه و سرزدن به شبکه‌های اجتماعی طی سه سال گذشته رشد انفجارآمیزی داشته است و بهره‌برداران برای همپایی با رشد تقاضا به زحمت افتاده‌اند.

آفکام اعلام کرده است که در پایان سال مالی 2011 مزایده‌ امتیاز باندهای 800 مگاهرتز و 2.6 گیگاهرتز را آغاز می‌کند که تا پایان مارس 2012 یا اوایل سال مالی2013طول خواهد کشید و در نهایت در نیمه‌ نخست همان سال مجوزها صادر خواهد شد.

باند 800 مگاهرتز در گذشته در اختیار صداوسیما بود و برای خدمات فراخ‌باند سیار خیلی مناسب است. این در حالی است که مزایده‌ باند 6/2 گیگاهرتز که برای شبکه‌های تلفن همراه نسل آینده مبتنی بر فناوری ‌های وایمکس و LTE مناسب است در چند کشور اروپا برگزار شده است.

آفکام اعلام کرده است که اجازه خواهد تا باندهایی که اکنون برای خدمات نسل دوم استفاده می‌شود برای خدمات فراخ‌باند سیار نسل سوم هم به کار گرفته شود.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو